Image

Get to know: community manager Charlene

Hoe houd je een community met zo’n 600 jonge inwoners draaiende? Dat weet Charlene! Zij heeft deze belangrijke taak op zich genomen als community manager van Startmotor. Haar doel? Bewoners samenbrengen en op de hoogte houden en initiatieven faciliteren. Wij gingen met haar hierover in gesprek.

Startmotor is niet zomaar een jongerengebouw. Het is ook meer dan wonen alleen. Startmotor is een community, a way of living. Met diverse voorzieningen en activiteiten kunnen jonge Rotterdammers hier groeien, hun talent ontplooien en elkaar ontmoeten. Charlene (31) speelt als community manager van Startmotor hierin een grote rol.


					Image

Community manager in Startmotor

De afgelopen weken is Charlene druk bezig geweest met het organiseren en bijwonen van alle kennismakingsdagen, helpen verhuizen en met het voorbereiden van de Experience Day voor de nieuwe bewoners. Tijdens de Experience Day kregen bewoners van Startmotor de kans om elkaar beter te leren kennen. Dit terwijl ze onder andere het deelvervoer van Hely uitprobeerden en meededen met de sportieve activiteiten van Trickz Foundation. En dat onder het genot van heerlijke smoothies. “De eerste sleutels zijn opgehaald en de eerste nachtjes in Startmotor zijn nu dus ook echt gemaakt”, vertelt Charlene.

Ik wil graag workshops gaan geven in de community. Charlene

Charlene weet maar al te goed hoe het is om de wijde wereld te betreden als startende werknemer. Afgelopen maart heeft zij aan de Hogeschool in Rotterdam haar bachelor Communicatie behaald. Haar kennis als jongvolwassene deelt ze maar al te graag met de community. “Als je voor het eerst gaat huren, komen er veel dingen bij kijken. Ik wil graag workshops gaan geven met onderwerpen als ‘Hoe stel je een budget op?’ en ‘Hoe kun je huurtoeslag aanvragen?’, vertelt Charlene.

 Image

De multifunctionele app

In de community app blijf je als bewoner helemaal op de hoogte van alle workshops en activiteiten die in de Startmotor worden gegeven. “Het is een multifunctionele app”, vertelt Charlene. “Je kunt er onder andere met praktische vragen terecht, je kunt er reparatieverzoeken indienen of je reserveert een plekje in één van de gemeenschappelijke ruimtes, zoals in de gym of in de bioscoop. Je kunt er ook met jouw persoonlijke profiel aangeven wat je leuk vindt om te doen en zo connecten met andere bewoners die dezelfde interesses hebben.”

“Kom even langs tijdens één van mijn open officehours wanneer ik beneden bij de huismeester zit. Of stuur mij een berichtje via de community app.” Wil je zelf of met een groepje een activiteit of event organiseren, ook dan ben je bij Charlene aan het juiste adres.

 Image

Een goed begin

Charlene is enthousiast over de betrokkenheid van alle bewoners die ze nu al ziet in de community. “Tijdens de inhuisdag deed iedereen enorm leuk mee met de kennismakingsspellen die wij hadden voorbereid. Ook worden er al samen afspraken voor in de gemeenschappelijke ruimtes gemaakt. Bewoners weten elkaar dus al goed te vinden voor hulp of andere vragen. Een groeiende community waar we trots op zijn!”

Volg jij ons al op Instagram en Facebook? Hier delen we de laatste weetjes en nieuwtjes rondom Startmotor.

Beeld: Studio Marleen Bos.

Interieur: Studio Wendy Rommers, StudioDAT en Studio Marleen Bos.